image description

2017 Alle rechten voorbehouden door © Harry van Hest

Trainer/Coach

Contact

Hoe het klantencontact écht bevorderen

Onderwerp: een doorgedreven training over hoe beter omgaan met klanten, inclusief rollenspellen

 ‘De klant moet centraal, focus op de klant, de klant betaalt onze boterham’, dat allemaal staan te zeggen is niet moeilijk, maar dit echt concreet maken is veel interessanter!  

Wij weten het allemaal wel en ieder voor zich denkt doorgaans dat hij/zij erg goed bezig is, maar vooral dit laatste zullen we in deze training allemaal samen met elkaar eens een keer gaan evalueren en vooral ook laten evolueren.

We hebben het hierbij over:

+ Retail en relatie is er een verschil?

+ Klanten-loyaliteit bestaat niet! De bedrijven dienen loyaal te zijn aan hun klanten!!

+ Hoe verwelkom je een klant!(zonder dat het een stereotype cliché wordt!)

+ Een klant die zoekt en/of vraagt, daar hebben we écht aandacht voor en daar gaan we mee mee!

+ Wat leren we van een klant die niet koopt?

+ Wat leren we van een klacht van een klant?

+ Wat zijn de negatieve maar ook de positieve verwachtingen van de klanten?

+ Hoe belangrijk is innovatie voor onze klanten?

+ Vanaf wanneer mogen we Service met een hoofdletter schrijven?

+ Zijn onze betaalfaciliteiten echt wel ‘faciliteiten’?

+ Is er een website nodig voor onze soort van handel?

+ Hoe belangrijk zijn de social media voor ons en onze klanten?

+ Als een klant een compliment geeft, vraag of hij/zij het op de social media wil zetten!

+ Hoe besteden we echt aandacht aan onze klanten?

+ Durven we empathisch zijn naar onze klanten?

Oefeningen:

+ Hoe onze klanten écht welkom heten?

+ Hoe stel ik open  vragen?

+ Hoe kunnen we onze lichaamstaal naar de klant optimaliseren?

+ Etc

Wij resumeren dit alles via rollenspellen


Profiel

Harry’s ouders hadden een winkel. Dus als kind wist hij al dat niet alleen zijn boterham maar ook zijn hoeveelheid speelgoed en eigenlijk heel zijn leven bepaald werd door ‘de klant’.

Zelf begon Harry als wat hij noemt ‘jobstudent’ te werken in de retail. Zo werkte hij in de AS-Adventure, een elektrozaak, een boekhandel, een coffeeshop en verkocht hij encyclopedieën van deur tot deur, evenals detergenten en onderhoudsproducten aan de horeca, kortom hij weet van wanten.

Dat alles zal wel geholpen hebben toen zijn echte professioneel leven begon en hij zijn kansen kreeg bij de uitgeverij Roularta waar op zijn businesskaart stond ‘Verkoopspromotor’. Via advertentiewerving leerde hij zowat alle sectoren kennen en toen hij later doorgroeide tot eventmanager bleef uiteraard het behalen van cijfers het belangrijkste target.

Sindsdien hebben ‘klanten’ hem nooit meer losgelaten. Toen hij later doorgroeide als presentator werkte hij voor de regionale televisies mee aan een klantgericht live-style programma en vanaf dan was de stap naar een gastspreker en trainer slechts erg klein. Dat hierbij zijn ‘signature keynote’ de Klanten Wegjaag Club (zie voordrachten) zou worden stond als het ware in de sterren geschreven.


Formule

2 dagdelen van 4:00 uur voor groepen van bij voorkeur minimum 6 tot maximum 20 personen

Harry van Hest - Hoe het klantencontact écht bevorderen

Testimonials

Would you like more information?

Would you like more information about the possibilities for you event, or are you looking for a coach who can sharpen your communication skills?
Then you can always contact us without obligation via the following link: